Monday, June 4, 2007

Ο ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ

Λυπήθηκα πολύ για το θάνατο του Σωτήρη Μουστάκα.Πάντα μου άρεσε αυτός ο ηθοποιός,ακόμη και στις φθηνές βιντεοκασσέτες της 10ετίας του 80 που γύριζε για να εξασφαλίσει τα προς το ζείν.Είχε κάτι το τραγικό πίσω από το κωμικό παίξιμο του-ο Βέγγος είναι άλλος που το έχει αυτό.Ισως η αιτία να είναι στα ζόρια του Μουστάκα στα παιδικά του χρονια.8 αδέλφια και αυτός ο μικρότερος.Στα 15 μπήκε σητν ΕΟΚΑ για την απελευθέρωση της κύπρου από τους εγγλέζους,συνελήφθη ,έμεινε 7 μήνες στη φυλακή .Ενας από τους αρχηγους της ΕΟΚΑ ,του έβγαλε πλαστό διαβατήριο και με αυτό έφτασε αφραγκος στην Αθήνα.Ηταν σεπτέμβριος του 1958 .Θαύμαζε τον Τσάρλι Τσάπλιν ,έιχε δεί όλες τις ταινίες του. Έμπαινε από το παράθυρο της τουαλέτας σ' έναν κινηματογράφο κοντά στο σπίτι του και ξεχνιόταν,είπε σε μια συνέντευξη του. Ο πρώτος του ρόλος δεν άργησε να έρθει. Και ήταν θεατρικός. Στο «Μία πόρτα, δραχμές 500» τη πρώτη σκηνή του Σωτήρη Μουστάκα ήταν με τον Κώστα Βουτσά όπως και η πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση. Ένα λεπτό κράτησε αυτή η εμφάνιση με τον Μουστάκα να υποδύεται έναν γκέι που μασά πασατέμπο και τραγουδάει «εκεί ψηλά στον Υμηττό, υπάρχει ένα μυστικό».Επαιξε στον Ζορμπά και παραλίγο να ήταν υποψήφιος για Οσκαρ δεύτερου ρόλου αλλά είχε μικρότερη διάρκεια από την απαιτούμενη ο ρόλος του .«Όχι, δεν είμαι καθόλου ικανοποιημένος απ' ό,τι έχω δώσει στην τέχνη μου. Ειδικά στον κινηματογράφο, ούτε ο εαυτός μου μού αρέσει ούτε οι ταινίες μου» είχε πεί. Ηταν ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων, που ουδέποτε επεδίωξε την προβολή ή κυνήγησε τις δημόσιες σχέσεις. «Δεν θα με δείτε σε δεξιώσεις και περιοδικά, δεν μου αρέσουν τα πολλά λόγια. Μου αρκεί να παίζω, προσπαθώντας πάντα για το καλύτερο, και βεβαίως είμαι ευτυχής να νιώθω την αγάπη του κόσμου».Ο Σωτήρης Μουστάκας κατάφερνε να κάνει το ευτελές τέχνη.

2 comments:

Marios said...

Δεν είναι πολύς καιρός που ο φίλος μου ο Νίκος (αυτός που λέμε computer expert) με ρώτησε αν γνωρίζω κατί σχετικά με τα "Blogs". Πρωτάκουστη έννοια για μένα. Άρχισε λοιπόν να μου εξηγεί διάφορα πράγματα γύρω από το εν λόγω θέμα. Ειλικρινά δεν έδωσα καθόλου βάση σε αυτά που μου είπε. Την τελευταία βδομάδα ωστόσο
άρχισα να σκέφτομαι να ρίξω μια ματία σχετικά. Σήμερα λοιπόν, για την ακρίβεια προ ολίγων λεπτών, αποφάσισα να κάνω πράξη τις σκέψεις μου. Πραγματικά το κείμενό σου για τον Σωτήρη Μουστάκα με εκφράζει απόλυτα, και θα ήθελα με τη σειρά μου να εκφράσω τη λυπή μου για το θάνατο του αγαπημένου ηθοποιού.

ΠΡΕΖΑ TV said...

Δεν μπορουμε να πουμε τιποτε απο το πρωι...
Καλο του ταξιδι...